Ralliart Napisano 8 Lipiec 2009 Zgłoś Share Napisano 8 Lipiec 2009 Już nie mogę doczekać się 1 kwartału 2010. Why? Bo wtedy najpotężniejszy gracz rynku procesorów wypuści jedną ze swoich nowych zabawek:nazwa kodowa Gulftown: 6 rdzeni fizycznych (12 logicznych), podstawka LGA1366 (Yesss!), proces technologiczny 32nm, chipset X58, 3 kanały DDR3. Coś czuję że 2 kwartał 2010 stanie pod znakiem zmiany proca Odnośnik do komentarza Udostępnij na stronach More sharing options...
Rogal Napisano 8 Lipiec 2009 Zgłoś Share Napisano 8 Lipiec 2009 Ralliart - szalejesz. Niemniej jednak i tak się im to wszystko przesunęło, pomimo wcześniejszych planów. A co na to AMD? Cisza. Btw, komu planujesz sprzedać swoje podzespoły? Odnośnik do komentarza Udostępnij na stronach More sharing options...
Ralliart Napisano 8 Lipiec 2009 Autor Zgłoś Share Napisano 8 Lipiec 2009 Będę miał i7 920... a kto go weźmie? Zależy od tego ile będzie stał i9 Tak się zastanawiam czy wtedy przy okazji nie wymienić ramu z 1333 na szybszy. Ale to dopiero za rok. Oczywiście jeżeli Intel dotrzyma terminów i będzie wszystko cacy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na stronach More sharing options...
Przem0l Napisano 8 Lipiec 2009 Zgłoś Share Napisano 8 Lipiec 2009 Będzie cacy i dotrzyma terminów choćby znowu miał wydać spartaczoną rewizję . AMD też przygotowuje się do wydania nowych procków, poza tym Intelowi śpieszno jest żeby przejść na 32 nm. Nowa architektura (procek + grafa w jednym) to nie przelewki. Naturalnie procek ma być w 32 nm a grafa (4500) w 45 nm ale i tak będzie spory postęp. Gdyby tak Intel zagadał z nVidią to mielibyśmy chłód i oszczędność prądu. W końcu ani Aero ani tym bardziej XP nie potrzebują GTX do płynnego wyświetlania ikonek . Praktycznie rzecz ujmując oczekuję nowych technologii Intela i AMD całkowicie bezkrytycznie. Dlaczego? Dzięki rozwojowi ukierunkowanemu w stronę wielordzeniowości mamy wymuszony postęp technologiczny. Programiści będą musieli się w końcu poddać i zacząć pisać pod wiele rdzeni. Wiedziałem, że mój Quad kiedyś się przyda . Odnośnik do komentarza Udostępnij na stronach More sharing options...
Micz Napisano 8 Lipiec 2009 Zgłoś Share Napisano 8 Lipiec 2009 Empire Total War w bitwach wykorzystuje wiele rdzeni (po zaktualizowaniu do wersji 1.3), więc już są pierwsze oznaki wielordzeniowości . Odnośnik do komentarza Udostępnij na stronach More sharing options...
Przem0l Napisano 8 Lipiec 2009 Zgłoś Share Napisano 8 Lipiec 2009 Tak samo Unreal Tournament 3 - zrobiłem test, na którym Quad 4x800 MHz wyciągał tyle samo klatek co ten sam Quad 1x3200, czyli jednak można . Praktycznie rzecz ujmując "da się" tworzyć gry pod wiele rdzeni, ale firmom musi się chcieć. Ale niestety większości się nie chce. //EDIT: Ralliart - dałeś ciała! Temat w masarni to rzeźnia i spory a nie klepanie się po ramieniu i wzajemne przyznawanie sobie racji . To bardziej zakrawa na news . - Przem0l //EDIT: miałem taki zamiar jak zobaczyłem odpowiedzi Ralliart Odnośnik do komentarza Udostępnij na stronach More sharing options...
Ralliart Napisano 20 Lipiec 2009 Autor Zgłoś Share Napisano 20 Lipiec 2009 Zapowiada się gorąca jesień w wykonaniu Intela: jeden z azjatyckich serwisów podał informację o tym, że najnowszy procesor intela o nazwie Clarkdale osiągnął niezwykłe wyniki w podkręcaniu: 4 Ghz przy zaledwie 0,8 V. Zwiastuje to olbrzymi potencjał jaki przyniesie proces technologiczny 32nm i zapowiada kolejny krok milowy dla Intela. Czy AMD będzie w stanie odpowiedzieć? Ten sam serwis podał również informację o przekroczeniu przez Core i7 975 magicznej bariery 6 GHz dla wszystkich rdzeni. Tym samym monolityczny czterordzeniowiec Intela zbliżył się do najlepszych osiągnięć AMD. Odnośnik do komentarza Udostępnij na stronach More sharing options...
Przem0l Napisano 20 Lipiec 2009 Zgłoś Share Napisano 20 Lipiec 2009 4 Ghz przy zaledwie 0' date='8 V.[/quote']Coś pięknego, wynik rzeczywiście jest do pozazdroszczenia. Jest naturalnie pewien problem (i to powenie nie jeden) 1. wyselekcjonowany procek a nie seryjny 2. labolatoryjne środowisko testowe a nie domowe 3. platforma na jakiej to było robione składa się pewnie z bardzo drogich podzespołów 4. jakie testy przechodził i jak długo powyższy zestaw 5. tak wysoki multi zdradza użycie Extreme Edition, a tu cena znowu skacze. Jakby nie patrzeć miło czyta się o takich osiągnięciach, ale byłoby jeszcze milej gdyby dało się tak zrobić na zwykłym, sklepowym modelu procka włożonym do przeciętnej konfiguracji. Ja mam przeciętną konfigurację i procek śmiga aż do granic wyznaczonych przez Intela (w datasheet). Odnośnik do komentarza Udostępnij na stronach More sharing options...
Recommended Posts