Skocz do zawartości

Directx 10 vs Directx 11


Micz

Recommended Posts

Mówiło się, że dx11 to nic rewolucyjnego, tylko optymalizacja, nic bardziej mylnego. Ten filmik pokazuje wykorzystanie map displacementu w dx11 w porównaniu z normal mapami w dx10. Dla tych którzy nie znają map displacementu, podobnie jak normalmapy przechowują w teksturze informacje o wypukłościach obiektu, różnica polega na tym, że one faktycznie modyfikują obiekt, obiekt zyskuje mnóstwo poligonów. Polecam filmik.

ati radeon hd 5870 DIRECTX 10 VS DIRECTX 11, see the differance for your self (NEW HD)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na stronach

Możliwości są spore. Mnie zastanawia tylko kiedy zobaczymy podobne efekty w grach i czy nie będzie to przypadkiem wymagać kart grafiki o cenach nie przymierzając z kosmosu dla przeciętnego gracza. Postęp i owszem, ale czy za wszelką cenę? Detale są istotne, ale mi rzuciło się w oczy jak mało rzeczy zostało zoptymalizowane. Najlepiej było to widać w końcówce filmu - ilość miejsc gdzie karta musiała się napracować nie była imponująca. Nadal wiele pozostaje do zrobienia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na stronach

Mówicie tak, bo chyba nie przyjrzeliście się za bardzo "siatkom". Widzicie różnicę w jej złożoności? To są SETKI razy.

Czytałem to: http://www.tomshardware.com/reviews/dirt-2-performance-benchmark,2508-11.html. Chciałem zrobić oddzielny temat ale mnie wyprzedziliście :D.

Choć DIRT2 to z technologicznego punktu widzenia S.Z.I.T. to jednak jest jedna rzecz, o której warto powiedzieć. Po przejściu w tryb DX11 gra traci sporo na FPSach. Oczywiście ta gra prawie wcale nie korzysta z DX11, powiem więcej: została napisana pod DX9 i takie jest jej przeznaczenie. A dlaczego? Bo gra to produkt - lepiej sprzedać go 90% potencjalnym klientom, którzy mają wydajne karty graficzne niż 10%, którzy mają karty ZGODNE z DX11. Sporo osób zauważyło prawie brak różnicy w wyświetlanym obrazie przy DX9 i 11. No cóż "business is business".

Dirt 2 uses a DX 9 engine, so I guess this is not such a big surprise, although I've expected more from DX 11 integration, actually **allot** more, considering that the game was marketed as the first DX 11 title out there.

It's rather disappointing to see such small visual differences between DX9 and DX11 versions, even though I've never expected rather major ones from this title.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na stronach

Gość
Ten temat jest zamknięty i nie można dodawać odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...