Skocz do zawartości

Nowy komputer - modernizacja czy nowy zestaw?


Beo

Recommended Posts

Jako że mój trzyletni już komputer nie radzi sobie z większością nowych gier, chciałbym go trochę podrasować. Najbardziej zależy mi na nowej karcie graficznej i dokupieniu RAMu. Poradzicie, czy kupować całkowicie nowy komputer czy może tylko wymienić parę części (na co i jakie)? Dodatkowo dodam, że zależy mi na cenach, wolałbym, żeby cała operacja nie kosztowała więcej jak 1750 zł, choć i tak wolałbym, żeby kosztowała mniej.

W sprawie hardware'u jestem całkowicie zielony, więc proszę o pomoc. :D Moja aktualna konfiguracja sprzętowa:

AMD Athlon 3500+ 64 Processor 2.21 GHz

1GB RAM

Nvidia GeForce 6600 GT

Niestety nie wiem jak sprawdzić jaką mam płytę główną i jaki zasilacz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na stronach

Pytania podstawowe:

1. Budżet

2. Jaki masz ram (DDR/DDR2)

3. Jakie złącze grafiki (AGP/PCI-E)

4. Socket procesora

Co do płyty głównej zainstaluj np. Sis sandrę - ona powie Ci wszystko :D A zasilacz będziesz musiał obejrzeć - z boku powinna byc nalepka z potrzebnymi informacjami

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na stronach

Jeśli nie masz  złącza PCI-E to nie warto modernizować, nowe karty na AGP są droższe od tych na PCI-E. Procka pewnie też nie zmienisz. KOmp pewnie ma z 3-4 lata, więc raczej ciężko go mocno zmodernizować. W zasadzie wymiana procka najprawodpodobniej będzie wiązała się z wymianą płyty, a jak płyta to i karta graficzna, prawdopodobnie ram chociaż nie koniecznie, zależy jaki teraz masz i ile chcesz mieć w nowym. No i oczywiście jaką kasą dysponujesz na modernizację/ kupno nowego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na stronach

Niskobudżetowy zestaw na LivePC układał dla mnie Przem0l - w 1200 zł zmieściłem się z całym nowym sprzętem. Ceny bazowe z allegro, chociaż nie wiem czy ty masz jakiś konkretny sklep który chciałbyś wybrać do zrealizowania zakupu.