Skocz do zawartości

Radeony serii 6 coraz bliżej


Ralliart

Recommended Posts

Już coraz bliżej premiery najnowszego układu ze stajni AMD - w sieci pojawiły się już pierwsze fotki prezentujące nową kartę. Oczywiście nie wiadomo na ile są to przecieki wiarygodne, ale atmosfera się podgrzewa. Końcówka roku będzie bardzo ciekawa, bo zapowiada nam się zmiana na pozycji lidera w kategorii najwydajniejsza karta jednoprocesorowa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na stronach

Ponoć dołożyli kolejne jednostki i usprawnili teselację, do tego kilka drobnych optymalizacji i to co najważniejsze: zrobili coś wreszcie z wykorzystaniem shaderów.

Jak wiecie, AMD łączy shadery w grupy po 5. Miało to w teorii zwiększyć wydajność całości, ale twórcy gier niezbyt kwapią się z wykorzystaniem wszystkich 5 shaderów w grupie, przez co "jest jak jest". Teraz "ma być lepiej" z uwagi na wykopanie 5 shadera z grupy, czyli zmniejszenie z 5 na 4. Co ptzy tym samym die size oznacza więcej grup... a to z kolei prowadzi w prostej linii do zwiększenia wydajności.

Wszystko brzmi pięknie, tylko dziwi mnie jedna sprawa: dlaczego rozdzielaniem pracy na poszczególne shadery w grupach nie zajmuje się kontroler? Tzn, "zajmuje się" ale jak widać "niezbyt optymalnie". Pewnie część z was nie pamięta rewolucji jaka sprzyjała pojawieniu się Radeonów serii 3. Jak widać obecnie, chyba samo AMD przestało wierzyć w to co wciskało nam kilka lat temu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na stronach

Gość
Ten temat jest zamknięty i nie można dodawać odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...