Skocz do zawartości

Sniper Ghost Warrior


Micz

Recommended Posts

Polacy robią coraz więcej ciekawych gier, CoJ  1 i 2, Wiedźmin i świetnie się zapowiadający Wiedźmin 2 i teraz Sniper Ghost Warrior. Może to być naprawdę ciekawa gra.

Widać, że samo strzelanie jest naprawdę dopracowane, pytanie tylko czy gra obroni się pod względem fabularnym i sztucznej inteligencji wroga. W grze ma być dostępny również tryb multiplayer, choć trochę trudno mi go sobie wyobrazić, co-op bez problemu, ale walka snajperów może być po prostu strasznie monotonna. Choć zawsze można by zrobić dwie drużyny jedna atakującą drugą broniącą, i do tego boty po obu stronach. Wtedy broniący snajperzy mieliby za zadanie wypatrywania wrogich snajperów i wspomaganie swoich botów w walce z botami drużyny przeciwnej, ale żeby taki tryb się sprawdził to musi być dobrze rozwinięta sztuczna inteligencja i najlepiej jeden gracz po obu stronach jako dowódca.

Co najważniejsze sugerowana cena detaliczna w Polsce to zaledwie 79,90, więc nie jest to duzo jak na nowość, gra ma się składać z 16 misji, które zapewniają około 8 h zabawy, co nie jest dużo, ale tez nie jest tak strasznie mało. Oby multiplayer był dopracowany. Premiera gry w Polsce 25 czerwca.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na stronach

Spodobała mi się sama inicjatywa, bo trzeba przyznać, że jest sporo utrudnień włączając w to wszelkie realne siły działające podczas normalnej pracy snajpera. Brakowało mi tylko na filmie możliwości ustawienia lunety - w końcu ma to każda prawdziwa i pozwala na korygowanie warunków występujących podczas strzału. Dodatkowo nie jestem pewien czy celowanie w górę i w prawo jest standardową taktyką. Ale sam tytuł może być ciekawy.

btw chciałbym zobaczyć w tej grze domorosłych kamperów z innych gier celujących w łokcie itp....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na stronach

Wiesz pewnie nie chcieli komplikować, bo teoretycznie to wtedy powinno się jeszcze brać pod uwagę ruch obrotowy ziemi przy większych odległościach, no i wiatr nie jako zwykły wskaźnik, a własna ocenę zmian wiatru na całej drodze pocisku. Na pewno multi będzie dla wytrawnych strzelców, chyba że będzie też można grać innymi rodzajami żołnierzy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na stronach

A wszystko na dopracowanym Chrome Engine :) Wymaganie nie powinny być zatem kosmiczne, także gra może odnieść spory sukces pośród komputerów "pośrednich".

Czy zagram? To zależy od czasu, niemniej jednak coraz cieplej wyrażam się o produkcjach polskich. Mam nadzieję, że rodzimy Snajper nie skończy za szybko jako dodatek do gazety o grach - liczę na expansion packi, może nieco inne kampanie i takie tam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na stronach

W necie krąży demo SGW. Nie wiem czy to oficjalne demo czy wyciekło przedwcześnie, bo głównie można znaleźć odnośniki do torentów, ale znalazłem też normalny link.

http://www.techpowerup.com/downloads/1812/Sniper:_Ghost_Warrior_Demo.html

Ja już grałem i się zawiodłem, ale zacznę od pozytywów. Grafika jest ładna, choć nie powala na kolana nawet na maksymalnych ustawieniach, ale za to chodzi znakomicie nawet na moim 3 letnim laptopie z GF 8600 GT, napewno duże brawa za optymalizację silnika, tylko to nie zasługa City Interactive a Techlandu, który stworzył ten silnik. Tu w zasadzie kończą się plusy gry. Zatem przejdę do minusów.

Największym minusem jest totalne oskryptowanie gry. To ma niby być zaawansowany symulator sniperski a musimy się poruszać od checkpointu do checkpointu, a są one rozstawione dośc gęsto, najwyżej co 120-130 metrów, czasem co 40-50 metrów nawet. Wrogowie pokazują się po dodarciu do określonego punktu w grze.

Sztuczna inteligencja też nie jest nalepsza. Miałem taka sytuację, że zabiłem jednego przeciwnika i podszedłem bliżej, okazało się, że było tam dwóch gośći, drugi przykucnął i się rozglądał. To akurat było zrozumiałe. Później musiałm przejść ten moment gry jeszcze raz więc postanowiłem zabić ich naraz, znalazłem odpowiednią pozycję i oddałem dwa szybkie strzały w głowę. Mimo, że stali dokładnie w tym samym mniejscu co za pierwszym razem, wywołało to alarm. Wcześniej gdy czas między zabiciem dwóch strażników wynosił około 30 sekund alarmu nie było. Czasem wrogowie  zacinają się i idzą cały czas w róg płotu. Mimo, że ewidentnie powinni widzieć trupy kolegów nie reagują.

Innym mankamentem jest brak kompasu na minimapie i gdy mówią nam, że najeżdża ze wschodu nie jesteśmy wstanie okkreślic skąd dokładnie to będzie.

W demie jest multi, ale nie udało mi się założyć konta jak narazie.

Za chwilę dodam filmik pokazujący to zle oskryptowanie.

edit: Oto i on.

http://www.wegame.com/watch/sniper-ghost-warrior-how-badly-missions-are-scripted/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na stronach

Grałem dzisiaj i muszę przyznać, że gra dosyć ciekawa, ale zgodzę się z Miczem, że sporo pozostało do zrobienia, bo w kilku miejscach widziałem przez ściany. Nawet kamienie nie są przeszkodą... co do bullet mode - fajny, ale dałoby się sporo poprawić. Na dodatek w kilku miejscach nie mogłem pojąć dlaczego raz mnie widać a dlaczego nie. Rozczarowała mnie skradanie się - w kilku miejscach nie było innego wyjścia niż sprzątnięcie przeciwnika. Ma dodatek przeciwników jest od groma, ale strasznie mało kumaci są. no i najważniejsze - raz snajperka ma tłumik a raz nie... to albo nie ułatwia zadania albo je komplikuje. Natomiast misja nocna - tłumik już jest i na legalu zamieniamy się w seryjnego łowcę headów. Rzucanie nożem też dziwne - nawet jak trafisz w plecak przeciwnik ginie. Plecaki to w ogóle osobny temat, bo wszyscy z nimi biegają (na marginesie modele wrogów są może ze 4).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na stronach

Gość
Ten temat jest zamknięty i nie można dodawać odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...