Skocz do zawartości

R.U.S.E. zupełnie nowy RTS


Micz

Recommended Posts

World in Conflict był powiewem świeżości w gatunku RTS, RUSE może być czymś podobnym tylko w inną stronę. W WiC położono nacisk na samą walkę, bez dbania o zasoby, budowę bazy, rozwijanie technologii itp. R.U.S.E. to bardziej globalna strategia, w której większy nacisk kładzie się na ogólną strategię.

Główną cechą wyróżniającą R.U.S.E. jest możliwość wprowadzania przeciwnika w błąd. Np. maskując budynki, maskując jednostki lekkie jako ciężkie i na odwrót, budowanie fałszywych modeli jednostek w celu zwrócenia uwagi, włączanie ciszy radiowej w celu ukrycia jednostek. Dodatkowo ważne jest utrzymanie linii zaopatrzenia, a więc nie wystarczy wydobywać surówce, trzeba je jeszcze dostarczać do produkcji.

Aktualnie trwają beta testy tej gry, ale niestety zamknięte. Chętnie bym sobie zagrał w tą grę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na stronach

Ja to mówiłem na postawie informacji w sieci. Jak czytam o prawie 200 technologiach, 8 epokach itd, to raczej nie jest mało, trzeba poznać co do czego służy itd, żeby w lanie mieć szanse, chyba że wszyscy są nowicjuszami, to co innego.

Z opisów wynika, że R.U.S.E. mimo wszystko nie ma aż tak zawiłego interfacu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na stronach

Maskowanie i tym podobne rzeczy znam z innych gier i sprawdza się słabo. W C&C Generals można było buduwać takie budowle, ale pożytek z nich był żaden, a koszt w granicach połowy orygianłu. Pytanie tylko jak rozwiążą to twórcy tej akurat gry. Ja osobiście nawet bym spróbował w to pograć - w końcu mogli to rozwiązać lepiej. Co do zakresu epok to najlepiej jest zawsze skupić się na konkretnej epoce, ale ocenić przyjdzie nam po premierze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na stronach

Maskowanie i tym podobne rzeczy znam z innych gier i sprawdza się słabo. W C&C Generals można było buduwać takie budowle

Na noobków to było lekarstwo. Jednak największy pożytek miałem z minowania bazy tak' date=' że wróg nie widział. Ale jeden buldożer albo robotnik i po sprawie.

Co do zakresu epok to najlepiej jest zawsze skupić się na konkretnej epoce' date=' ale ocenić przyjdzie nam po premierze.[/quote']

O ile dobrze zrozumiałem to zakres epok odnosił się do Rise of Nations. Korzystając z okazji dodam tylko, że nie ma co zatrzymywać się na jednej konkretnej epoce, bo Modern Warfare zaczyna się dopiero w erze bomb atomowych :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na stronach

Co do epok to ja pisałem o Rise of Nations, a R.U.S.E. to 2 wojna światowa.

Z opinii graczy mających dostęp do bety wynika, że strategia zmyłek działa świetnie, i daje duże możliwości. Szkoda, że to zamknięta beta, bo bym chętnie zagrał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na stronach

Wiecie co, bo nie można powiedzieć, że skoro w C&C to się nie sprawdzało to tutaj też nie, bo nomen omen to są dwie gry, różne gry należące do tego samego gatunku. Nic poza tym. Dlatego ochy i achy zostawiam na wersję grywalną dla wszystkich :P

Dorzucam filmik:

R.U.S.E In-game Footage Demo - New Strategy Game from Ubisoft RUSE Gameplay

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na stronach

  • 2 months later...

Dobra wiadomość dla tych którzy chcą zobaczyć jak ten nowatorski RTS wygląda już 9 marca, czyli we wtorek, zaczynają się otwarte beta testy gry. Aby móc zagrać trzeba posiadać konto Steam, gdyż ta platforma zarządza beta testami. Grę można zacząć pobierać już teraz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na stronach

  • 1 month later...

Zapowiada się ciekawie. Najbardziej zaciekawiła mnie ilość jednostek latających - było ich całkiem sporo. W C&C było ich mało, za to miały potężną moc (bombardowania). Mam nadzieję, że w RUSE będzie to bardziej zrównoważone i jednostki latające będą miały siłę adekwatną do rzeczywistej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na stronach

To, że gra stawia na realizm, to nie do końca prawda, są pewne elementy które traktuje się umownie np. Czołg może strzelać przez las jeśli tylko widzi wroga. Zresztą strategia nie musi być realistyczna, żeby była dobra.

Co do lotnictwa to nie jest ono przesadnie mocne, choć w dużych ilościach potrafi zmasakrować przeciwnika. Generalnie w grze każda nacja ma dostępne 4 typy samolotów. Rozpoznawczy, myśliwiec, myśliwiec bombardujący/ bombowiec nurkujący,  i bombowiec. część jednostek jest w dwóch wariantach podstawowa i upgradowana.

Generalnie ruse mimo swojej różnorodności nacji jest dość dobrze zbalansowane. Bombowce nurkujące są skuteczne przeciw czołgom, ale muszą widzieć cel (musi być rozpoznany), jednak mają tylko jedną bombę, więc po ataku muszą wracać do bazy. Przeciwko budynkom już nie są takie skuteczne (za wyjątkiem bunkrów). Zwykłe bombowce są bardzo skuteczne przeciw budynkom, piechocie, pojazdom, takim jak jeepy, ciężarówki i pojazdy lekko opancerzone. Ale cięższy czołgom nie są w stanie wyrządzić większej krzywdy.

Jak chcecie zobaczyć więcej z rozgrywki, to zapraszam do obejrzenia moich filmików, jeden już wrzucałem, ale są jeszcze 2 inne. Jeden zgrywany bezpośrednio podczas gry, a drugi z replaya z prędkością 4 razy, dzięki temu tak się nie dłuży.

http://www.wegame.com/users/micz84/videos/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na stronach

  • 2 months later...

Dla wszystkich, którzy chcą zagrać w R.U.S.E. dobra wiadomość, od 15 zacznie się darmowy weekend w R.U.S.E. Grę można zacząć pobierać już dziś ze Steam'a. Polecam wszystkim fanom strategii.

Co zostało zmienione w stosunku do bety.

Tu jest link instalacyjny (wymaga zainstalowanego i  uruchomionego klienta steam). Co prawda nie mogę w 100% potwierdzić jego działania, bo to jest link do starej bety, ale wygląda na to, że pobiera również aktualizację. Oficjalnego linku jeszcze nigdzie nie widziałem. Sam nie mogę sprawdzić czy działa, bo mi pobrał automatycznie aktualizację.

steam://install/33310 (wkleić w przeglądarce)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na stronach

Gość
Ten temat jest zamknięty i nie można dodawać odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...