Skocz do zawartości

doublepixel dla aplikacji j2me


juras

Recommended Posts

Znajomy wczoraj poruszył temat problemu jego aplikacji. Otóż problemem jest powolne działanie aplikacji javowych na nowych zajefajnych komórkach z rozdzielczościa np 640x480 czy 480z800(xperia). Telefony sa faktycznie zajefajne? Otóż brakuje w nich pamięci dla aplikacji/gier, które muszą załadować określoną ilość grafiki, która przy tych rozmiarach ekranu jest bardzo bardzo duża. Rozwiązaniem problemu jest metoda doublepixel. W rzeczywistości wrzucamy bylda 2x mniejszego niż nasz ekran, czyli np zamiast 640x480 to 320x240. Wszystko zaczyna nam super szybko elegancko chodzić...szkoda że na 1/4 ekranu. Metoda doublepixel polega na rozciągnięciu ekranu, czyli każdą ramkę na jakimś buforze skalujemy 2krotnie. Wbrew pozorom na szybkich komórkach idzie to całkiem znośnie a pixelozy nie widać(ekrany mają małą plamkę). Problem określony, sposób także...pytanie jak to sprawnie i uniwersalnie przenieść na kod źródłowy? Jakieś propozycje?:P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na stronach

Problem polega na tym, że platforma jeszcze musi obsługiwać format. Obsługiwany format to png. Poleciłbym zczytywać pixele z jednego bufora(wielkości ekranu / 2) na drugi o wielkości ekranu(już przeskalowane 2x). Pytanie jak zrobić to szybko i zmieścić to w jednej metodzie(funkcji), którą można przekopiować i łatwo używać w projektach a nie budować wielkiej pajęczyny kodu :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na stronach

Chcesz mi juras powiedzieć, że kupując drogą (ponad 2 tysiące złotych to dużo jak na czytnik smsów) komórkę dostajemy gry robione na 1/4 ekranu? Bo jest mało RAMu, VRAMu czy *RAMu?

W sumie aż tak bardzo mnie to nie dziwi, bo nasza sieć wymieniła czytniki kodów kreskowych na Motorolę z Windows Mobile. Te maszynki kosztowały 6 kół za sztukę a był ich wagon (na sieć). I co? I mamy 64 MB szaleństwa. Nie ćwierć giga lub więcej ale 64 MB za cenę 6 kół (w cenie hurtowej). Nie wiecie może w co idzie ta cała cena? Bo na pewno nie w parametry.

Ale fajnie, że poruszyłeś ten temat, przynajmniej wiem, że gdy komórka obsłuży 640 bądź 800 pixeli i jest reklamowana jako "multimedialna" to nadal znaczy, że jest to tylko chwyt marketingowy. Nadal nie ma pamięci i procesorów (oraz dedykowanych akceleratorów, które obsłużyły by te rozdzielczości w rozsądnych tytułach, choćby jak te z PSP.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na stronach

Samsung omnia, blackberry 9000, Blackberry chyba 8900, Xperia to generalnie telefony całkowicie bez szału w javie. Z drugiej strony na co robic telefon ktory mialby mieć super jave gdyby producenci nie robili specjalnie na te telefony super gier? :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na stronach

Gość
Ten temat jest zamknięty i nie można dodawać odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...