Skocz do zawartości

Protokół internetowy IPv6


juno

Recommended Posts

Witam.

Mam następujący problem. Chciałem połączyć dwa laptopy za pomocą kabla sieciowego. Chciałem zrobić to za pomocą protokołu IPv6. Posiadam windows7. Na jednym laptopie (nr1) bez problemu utworzyłem sieć domową, na drugim zaś napotkałem na dziwny problem, nie działa mi server IPv6. Jest w opcjach połączenia lokalnego włączony na lap.nr2 ale gdy chce stworzyć na lap.nr 2 siec domowa to mi wyskakuje komunikat że ten protokół jest wyłączony. Na laptopie nr 1 gdy sprawdzam stan połączenia lokalnego i włączam szczegóły to jest wykryty protokół IPv4 i IPv6 i inne pierdoły. Na laptopie nr 2 wykrywa tylko protokół IPv4 a ipV6 nie ma :( Proszę o pomoc, od razu mówię że jestem laikiem i durnym człowiekiem.

Mam nadzieję że rozumiecie mój problem, być może jest banalny, ale ja nie potrafię sobie z nim poradzić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na stronach

Najprawdopodobniej będziesz musiał najpierw go zainstalować, bo nie podałeś drugiego systemu operacyjnego, a podejrzewam, że jest to Windows XP. Znalazłem bardzo ciekawy poradnik na ten temat

IPv6 pod Windowsem XP

Wstęp Na wstępie chciałbym zaznaczyć, że artykuł ten jest skierowany raczej dla średnio zaawansowanych użytkowników systemu Windows XP. Omawiam w nim konfiguracje protokołu sieciowego IPv6 oraz korzyści i problemy wynikające z używania go. W artykule zostały wykorzystane teksty i rysunki z Centrum pomocy i obsługi technicznej Windows XP Professional.

Krótki przegląd technologii IPv6 Protokół IPv6 został zdefiniowany w dokumencie specyfikacji RFC 2460, „Internet Protocol, Version 6 (IPv6) Specification”. Jest on bezpołączeniowym i zawodnym protokołem przesyłu datagramów stosowanym głównie do adresowania i routowania pakietów między hostami.