Skocz do zawartości

Pierwszej klasy silnik graficzny za darmo??


Micz

Recommended Posts

Epic games udostępnia swój aktualny silnik Unreal Engine 3 zupełnie za darmo. Jest to jeden z wydajniejszych silników graficznych obecnie dostępnych, a jego możliwości są imponujące. Wystarczy spojrzeć na jeden tytuł wykorzystujący ten silnik, czyli Batman Arkham Asylum, która została uznana za jedną z najlepszych gier ubiegłego roku.

Krótki filmik reklamujący ten silnik i jego wszechstronne możliwości:

Jednak jak zwykle przy takich "okazjach" jest pewien haczyk. Jeśli postanowimy sprzedać naszą grę jesteśmy zobowiązani do podzielenia się zyskiem. Jednak warunki nie są jakieś wygórowane. Jeśli zarobimy na grze poprzez cyfrową dystrybucję do 5000 $ jesteśmy zobowiązani zapłacić 99$ Royalty Bearing (nie wiem jak to przetłumaczyć najbardziej pasuje "za markę",inne pasujące to "honorarium za prawa autorskie"). Gdy zarobimy więcej oprócz tego musimy oddać 25% z naszych zysków. Czyli jeśli zarobimy w sumie 15000$ w ciągu kwartału to zapłacimy 99$ od pierwszych 5000$ i 2,500$ od pozostałej kwoty. Przez cały czas produkcji możemy używać narzędzi za darmo.

Inaczej wygląda komercyjny użytek wewnętrzny, gdy np. tworzymy aplikację na nasze potrzeby lub naszego podwykonawcy. W takim wypadku wymagana jest stała roczna opłata licencyjna na stanowisko developerskie, co jest istotne, bo to znaczy, że gotowy produkt można zainstalować na dowolnej liczbie komputerów. Opłata ta wynosi 2,500$ rocznie/stanowisko.

To jest dla mnie największa zaleta społeczności informatycznej, wiele narzędzi/produktów można otrzymać całkowicie za darmo i nie obowiązuje zasada jaka cena taka jakość. W wolnym czasie pouczę się tego silnika, kładąc szczególny nacisk na jego wewnętrzny język skryptowy i może kiedyś napiszę jakąś prostą gierkę :D.

Unreal Development Kit

UPDATE:

Prawie byłbym szybszy z tą informacją od gamecornera, gdybym ją umieścił ją w sobotę zaraz po tym jak to znalazłem :D. Chociaż sam silnik jest już jakiś czas dostępny za darmo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na stronach

Przyznam się, że nie zagłębiałem się w tą technologię, ale z tego co widziałem na tym filmiku to ... jest porażające. Chodzi mi o to, że dostajemy soft, który miażdży wszystko za FREE. I możemy tego używać legalnie choć ważniejsze od tego jest to, że to wykorzystuje sprzęt. Widziałeś te płynne animacje? W 3 de esie możesz o tym zapomnieć. Coś wspaniałego, ciekawe czy da się w tym robić projekty architektoniczne - mam na myśli reklamówki mieszkań w agencjach sprzedaży domów. Naturalnie wszystko w 3D kręcone kamerą, która "widzi" 3D, pewnie Micz wiesz o co chodzi. Co innego "męczenie klatek w blokowiskach" a co innego odtworzenie chałupy z ogrodami i basenem .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na stronach

UE3 jest bardzo wydajny, jeden z najlepszych, Source przy nim to powolny silnik. Oczywiście komercyjne tytuły używają czegoś więcej niż UDK, profesjonalna licencja komercyjna to dostęp do kodu źródłowego.

Co do Twojego pytanie, pewnie by się dało, bo w nim można dużo zrobić, na pewno proste aplikacje tego typu. Z kręceniem mieszkań chodzi Ci o możliwość odtworzenia tego jako obraz 3D jak w Awatarze? Też myślałem o wizualizacja architektonicznych, ale nie aż tak zaawansowanych :D.

Prawie na pewno nie da się bez dostępu do źródeł zrobić czegoś takiego jak np. Combat Arms, czyli poziomy graczy, odblokowywane bronie itp. Bo to już by wymagało łączenia z jakąś bazą danych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na stronach

Obejrzałem sobie parę wideo tutoriali z UDK i jestem pod wielkim wrażeniem jego możliwości, elastyczności i prostoty. Nic dziwnego, że ten silnik wygrywał mnóstwo nagród w czasie gdy był nowością. Zresztą nadal jest topowy, następca wyjdzie dopiero za 2 lata, a jedyny silni,k który potrafi go przebić pod względem możliwości to Crytec 2, ale z tego co czytałem już tak prosty w obsłudze nie jest, no i nie jest tak dobrze zoptymalizowany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na stronach

  • 4 weeks later...

Znając życie ten Crytec 2 to ten sam kicz jak poprzedni. Na mocnych PC nie da się grać, nie wykorzystuje wielu rdzeni i nawet nie przykłada wagi do używanej karty graficznych - tylko do tego czy mamy PC czy konsolę. Bo na konsolach jest płynność poniżej ponad 10 krotnie gorszych kart graficznych. 7800 GT to 24 shadery, przy czym na konsoli i tak uzyskamy większą płynność niż na kartach z 216 jednostkami. Aż bałbym się pomyśleć co by było gdyby było na odwrót... Kiedy to się wreszcie skończy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na stronach

Gość
Ten temat jest zamknięty i nie można dodawać odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...