Skocz do zawartości

Nowy Gothic - czyżby klapa?


Przem0l

Recommended Posts

"„ArcaniA - A Gothic Tale” zaliczy opóźnienie z racji dodatkowych funduszy przeznaczonych na grę.

JoWood pragnie mieć pewność, iż oficjalna, czwarta część „Gothica” p.t. „ArcaniA - A Gothic Tale” będzie jedną z najlepszych w swoim gatunku. W tym celu wydawca przeznaczył dodatkowe fundusze na grę tworzoną obecnie przez studio Spellbound (autorzy m.in. “Desperados: Wanted Dead or Alive), a ponieważ na wykorzystanie środków finansowych potrzebny jest również czas, premiera tytułu została przesunięta na 2010 rok. Gra zostanie wydana na PC, PS3 i X360. http://gry.onet.pl/2029166,,ArcaniA_przesunieta,wiadomosc.html

Jako fan tej serii jestem oburzony! Co to ma znaczy?! Dopiero teraz Jowood obudziła się i sypnęła kasą na projekt? CO ona robiła do tej pory? Bo "na pewno nie" usuwała bugi z trójki, tak samo jak nie optymalizowała silnika gry pod 64 bity i wielordzeniowość. Do tej pory ta gra chodziła w 32 bitach co oznaczało szlaban na 2 GB RAMu i mielenie swapa choć mam 8 GB pamięci. A ta gra potrzebuje RAMU i to sporo, kopa można było zauważyć nawet zwiększając swap z 2 GB na 4 GB, co o czymś świadczy. Tak: łącznie 6 GB i nadal było widać przyrost FPSów i ładowania się poziomów, a że często korzysta się z teleportów to 64 bity bardzo by pomogły, odciążając dysior dodatkowo zwiększając wydajność.

Prawda jest taka, że Jowood olało swoich fanów dawno temu, praktycznie po wypuszczeniu Gothica 3. Niby wypuścili jakieś tam pacze ale to nie była nawet kosmetyka - prawdziwa rewolucja pojawiała się za każdym razem, gdy wypuszczali pacze ... prywatni gracze zrzeszeni pod jedną banderą. Coś pięknego. Już chciałem powiedzieć: "oby Jowood wziął sobie to do serca, bo przecież ta gra jest tak wielka, że musi mieć dostęp do dużej ilości RAMu", ale wtedy nie wykazałbym się cechą czytania ze zrozumieniem.

Jest czarno na białym napisane, że nowa gra wyjdzie też na konsole. Dla przypomnienia: te xpudła i pleje 3 mają RAMu mniej niż grafy do 600 zł, a technologia zawarta w ich kartach graficznych to historia komputeryzacji. 7800 GT? Ludzie, toż to 32 shadery, GTX260 (GT200b) ma ich 216. Do tego ~900 MB DDR3 z 448 bit szyną danych w najtańszej wersji, o reszcie przejawów postępu technologicznego nie wspominając. Ale to pryszcz, bo najważniejsze jest to, że całość co zajmowało na PC 4-6 GB pamięci teraz muszą upakować w biednych konsolach. Więc będzie brzydziej.

Wydawanie gier na konsole niszczy jakość gier na PC, nikt nie skupia się na możliwościach dzisiejszych pecetów. A one są miażdżace dla konsol. I dlatego dostajemy takie tnące na full detalach i brzydkie buble, które chodzą płynnie na średniowiecznych konsolach. To co, że konsole wychodzą taniej w zakupie: to nie usprawiedliwia wkładanego tam szrotu, ale to temat na inną dyskusję (Masarnia: http://www.gurupc.pl/index.php?topic=187.0 ).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na stronach

Gość
Ten temat jest zamknięty i nie można dodawać odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...