Skocz do zawartości

Company of Heroes Online


Micz

Recommended Posts

Już wkrótce rozpoczną się otwarte beta testy gry Company of Heroes Online. Mechanika gry jest w zasadzie taka sama jak w uznanym i nagradzanym pierwowzorze, z tą różnicą, że tu są dodani dowódcy, którzy zdobywają doświadczenie i specjalne punkty, które mogą przeznaczyć na trzy rzeczy: zdolności dowódcy, zdolności armii i bohaterskie kompanie. Zdolności dowódcy to różnego rodzaju wsparcie, jak wezwanie ostrzału artyleryjskiego, dodatkowych jednostek, postawienie budynku itp. Zdolności armii to głównie modyfikatory do jednostek np. lepszy pancerz dla czołgów, regeneracja dla inżynierów itp. Bohaterskie kompanie to specjalne kompanie różnych typów, które mają wyższe zdolności bojowe od standardowych kompanii. Każdy dowódca najpierw musi opowiedzieć się po jednej ze stron USA lub Niemcy, następnie wybrać typ wojsk jakimi chce kierować, czyli piechota, wozy pancerne czy kawaleria powietrzna. Oczywiście jak się wybierze piechotę ma się do dyspozycji również czołgi i na odwrót, ale zdolności są przypisane do typów wojsk, a więc osoba grająca piechotą nie wezwie zrzutu spadochronowego ani wsparcia czołgów itd.

Sama mechanika gry jest prosta, w grze mamy 3 surowce: zasoby ludzkie, amunicja i paliwo. Zdobywamy je nie przez wydobycie, a przez kontrolę odpowiednich sektorów, z których składa się mapa, każdy sektor daje inny rodzaj zasobów. Dzięki temu rozwiązaniu w zasadzie nie ma nudnego zbierania zasobów, jest tylko walka o sektory, a więc odpowiednie przesuwanie linii frontu tak, aby powoli pozbawiać przeciwnika zasobów. Grę można wygrać na dwa sposoby, przez obniżenie liczby punktów przeciwnika (podobnie jak w Battlefield 2) do zera lub zniszczenie przeciwnika. Punkty obniża się za pomocą kontroli specjalnych punktów strategicznych, jeśli posiadamy jeden punkt strategiczny więcej niż przeciwnik traci on jeden punkt na sekundę, jeśli posiadamy dwa punkty strategiczne więcej to traci on 2 punkty na sekundę, itd. Ponad to w grze można wykorzystywać system osłon (jednostki za osłonami maja bonus do osłony), budować zasieki, bunkry itp. Znaczenie ma również to, czy strzelamy do pojazdów pancernych z przodu, z tyłu, czy z boku. Pojazdy mogą zostać unieruchomione, przez uszkodzenie gąsienic, lub unieszkodliwione przez zniszczenie działa itp. Piechota ma 4 różne stany morale: normalny, pod ostrzałem, przygwożdżenia i odwrotu. Gdy są przygwożdżeni nie są wstanie nic zrobić, można im wtedy wydać rozkaz odwrotu, otrzymują wtedy bonus do obrony i szybkości poruszania, ale wycofują się do bazy głównej.

Rozpisałem się trochę :), miała być tylko krótka wzmianka :), po więcej informacji odsyłam na stronę gry:

http://www.companyofheroes.com/game_info

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na stronach

Gość
Ten temat jest zamknięty i nie można dodawać odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...