Skocz do zawartości

R.U.S.E. wrażenia z bety


Micz

Recommended Posts

Dziś pograłem trochę w R.U.S.E. nietypowego RTSa. Jak na razie mi się podoba, zobaczymy czy mi się znudzi, otwarta beta trwa jeszcze przez 25 dni więc można sobie trochę pograć:). Jak narazie denerwują tylko bugi, ale to w końcu beta. Najbardziej denerwujący jest problem gdy któryś z graczy nie odpowiada i gra na niego czeka, czasem w nieskończoność.

A teraz o samej rozgrywce.

Jest naprawdę fajnie pomyślana, choć mi trochę nie odpowiada system kierowania jednostkami, jest taki za mało strategiczny, choć ta gra ma symulować wielką bitwę, gdzie nie ustala się szyków jednostek. W grze dostępnych jest sporo nacji, mamy Niemców, Brytyjczyków, Francuzów, Włochów, Sowietów, Amerykanów i co najważniejsze różnią się między sobą dość znacznie.

Grę zaczynamy z bazą dowodzenia, najistotniejszym elementem jest utrzymanie linii zaopatrzenia, bez nich nie mamy kasy, a bez kasy nie można prowadzić wojny jak wiadomo. Kasę zdobywamy eksploatując zasoby, po prostu stawiamy budyneczek i co jakiś czas rusza konwój do naszej bazy głównej lub magazynu dając nam kasę. Możemy również postawić różnego rodzaju działa obronne (w zależności od nacji). Ponad takie budynki jak Baraki, Baza wozów pancernych, Lotnisko, baza artylerii, baza badań, baza broni przeciw czołgowej.

Ponad to mamy specjalne akcje, które możemy uruchamiać w danym sektorze takiej jak blitz (nasze jednostki poruszają się 50% szybciej), cisza radiowa (nasze jednostki trudniej wykryć), walka do końca (trudniej złamać morale naszych jednostek), terror(obniżenie morale wroga), szpieg, fałszywa ofensywa, fałszywe budynki, zamiana typów jednostek (ciężkie widoczne są jako lekkie, a lekkie jako ciężkie), ukrycie budynków. Umiejętne wykorzystanie tych akcji może przesądzić o losach bitwy.

Ta gra przypomina mi trochę World in Conflict w skali makro, choć wydaje mi się, że WiC na dłuższą metę jest ciekawszy, tylko należy pamiętać, że to ocena po zaledwie paru rozgrywkach, nie mam jeszcze opanowanej esencji tej gry czyli wykorzystywania wspomnianych wcześniej akcji w strategi zmyłek.

Na razie to tyle wrażeń tak na szybko, na pewno jeszcze będą jakieś aktualizacje w tym temacie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na stronach

Już mam sporo godzin za sobą i nadal ta gra mi się bardzo podoba i to dobry znak zwłaszcza, że dostępnych jest zaledwie kilka map i to pomimo błędów jakie nadal występują. Balans jest naprawdę dobry, może artyleria jest trochę za silna (przede wszystkim jej zasięg).

Gra jest też dobrze napisana, na moim już prawie 3 letnim laptopie chodzi naprawdę dobrze i wykorzystuje 2 rdzenie i to nie na 10 czy 20 procent ale oba nawet na 70% czasem, a standardem jest 45-60%. W załączniku screeny z menadżera zadań.

Przeglądam też forum gry gdzie można zgłaszać sugestie i jeśli do wersji ostatecznej wejdzie choć część z tych pomysłów to naprawdę gra będzie świetna.

Postaram się nagrać jakiś filmik z gry, ale niestety jakość nie będzie jakaś super, bo wysyłanie dużego pliku zajęło by mi całe wysyłanie na długi okres.

EDIT: filmik już jest, ale krótki, pokazujący jak można zwieść niedoświadczonych graczy. Na początku uważałem, że to za proste, ale teraz uważam, że po prostu trzeba by  zawsze gotowym na atak i wykorzystać swoje mocne strony.

http://www.wegame.com/watch/r-u-s-e-uk-fast-win-almost-too-easy/

post-5-128249549124_thumb.png

post-5-128249549126_thumb.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na stronach

Gość
Ten temat jest zamknięty i nie można dodawać odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...