Skocz do zawartości

Podział internetu z Multimedii


Rogal

Recommended Posts

Będę szczery - albo mam zaćmę i nie pamiętam co i jak mam dzielić, albo problem leży po stronie klienta i jego usługodawcy.

Zacznijmy od tego, że koleżanki na mieszkaniu (dokładnie 4) miały internet z Multimedii (pakiet 6 Mb). Do internetu dostarczanego przez tego ISP standardowo dodawane są dwa rodzaje modemów kablowych - Thomson TCM420 i ten klasyczny od Motoroli. One mają Thomsona TCM 420. Internet podzielony był przez dwa dni, potem coś "nie pykło". Zaczęło im zamulać, rozłączać (bardzo dużo innych sieci w otoczeniu, w końcu wieżowiec). No i internet szlag trafił.

Ponoć złota rączka ze mnie, więc zaoferowałem się, że pomogę (nadmieniam iż dzieliłem już takie łącze).

Gdy dotarłem do ich mieszkania przystąpiłem do konfiguracji jakiegoś routera Edimax (btw, są one totalnym nieporozumieniem, nie dziwię się że ten model nie jest już wspierany/produkowany). Wszystko było ustawione okej, ale sygnał dalej nie płynął.

Pomyślałem, że to kwestia routera (w końcu ten Edimax ma kilka lat za sobą), toteż przyniosłem router TP - Link do dzielenia tego typu łączy (AP Client/Router).

Czy zawaliłem coś w konfiguracji? Dostawcą jest Multimedia, która dostarcza modem. Łącze jest przypisane zapewne do MAC Adresu użytkownika. Z racji tego iż moje koleżanki w ogóle nie interesowały się na co było konfigurowane połączenie zacząłem kombinować sam. No i tak...klonowałem MAC Adress każdej z nich - komputery łączyły się z siecią, jednak połączenie z internetem nie było możliwe (brak dostępu do sieci internet). Pomyślałem, że może być też użyty MAC Adress modemu kablowego Thomson TCM420 - taki też wpisałem w odpowiednich opcjach. Dalej kupa, urządzenie nie odbiera adresu IP.

Pozostałe ustawienia to "dynamic IP enabled" oraz DHCP włączone.

Żaden z routerów nie odbiera adresu IP prosto z modemu. Co ciekawsze - każdy komputer podłączony do tego samego modemu uzyskuje dostęp do internetu. Gdzie trick? Jakieś inne dane mu trzeba podać? Domyślam się, że nie obejdzie się bez pomocy biura obsługi klienta i zapytania na co zostały przypisane te wartości. Co ciekawsze - wcześniej miałem internet z Multimedii i nie było ani jednego problemu z podziałem - po prostu podpiąłem kabel od LAN modemu do WAN routera, a potem z portu pierwszego w switchu na routerze do portu w karcie sieciowej komputera stacjonarnego. Robiłem zazwyczaj kopię adresu MAC tego komputera i voila - chodzi. Nie mam zielonego pojęcia co idzie nie tak tym razem, dlatego będę wdzięczny za każde wskazówki gdyż nie daje mi to spać.

Albo inaczej - krok po kroku dla Multimedia i jej internetu. Nie wierzę jednak, żeby było to jakoś szczególnie trudne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na stronach

  • 4 weeks later...

Hej, pojawił się kolejny problem - tym razem z dzierżawą adresu IP. Przyznam szczerze, że problem jest mi całkowicie obcy bo cholera...miałem Multimedia przez rok czasu i oprócz wojewódzkich awarii na łączu, w obrębie lokalu wszystko chodziło doskonale. A wyżej wymienionej znajomej pojawiają się informacje o skończonym czasie dzierżawy.

Ich "szpec" tak mówi. Z tych chaotycznych informacji dowiedziałem się także, że nie da się ustawić opcji Dynamic IP (a to koniecznie przecież). Absurd, router to TP Link TL-340G (ten najtańszy i najprostszy). Modem taki jak pisałem powyżej.

Podsumowując (robię stale research w Google) - czy przy podziale łącza z Multimedia pojawiają się komuś problemy z czasem dzierżawy? Oni mówią, że to na routerze pisało. Jeżeli tak to o co się oprzeć, żeby problem rozwiązać?

Dzierżawa kończy się o północy.

edit:

drobny research: ponoć może to być wina dostawcy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na stronach

Dzierżawa adresu z DHCP o ile chodzi o sam router, to sprawa klienta nie providera, bo w końcu komputer nie wyświetla komunikatów z tego urządzenia, tylko takie które dotyczą karty sieciowej. Restart routera co jakiś czas pomoże.

IMHO po prostu w trakcie pracy wygasła dzierżawa na ip lokalne - ot cały problem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na stronach

Z tego co mi wiadomo to ten Leased Time można ustawić maksymalnie na 86400s czyli 1 dzień. I nie powinien pojawiać się żaden komunikat o wygaśnięciu dzierżawy jeżeli było by wszystko dobrze ustawione. Jak dla mnie to na którymś laptopie/komputerze ma ustawione stałe IP i to jest problemem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na stronach

Obawiam się, że nie to było problemem. Każdy komputer miał ustawione dynamiczne pobieranie adresu IP. Ogólnie to nie ma problemu - znajoma nie odzywała się od tamtego czasu. Może wystarczyło opieprzyć ich eksperta i skonfigurował wszystko tak jak trzeba.

Druga sprawa to wina providera. Zastanawiam się, czy nie jest to czasem możliwe, zwłaszcza że Multimedia ma swoje minusy - a jednym z nich jest uptime usługi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na stronach

Gość
Ten temat jest zamknięty i nie można dodawać odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...