Chcemy założyć sklep internetowy. Będziemy sprzedawać produkty ciągnięte z Chin pod własnym brandem i własną produkcję personalizowaną. Produkty stosunkowo wysokomarżowe (60-90%). Nasza grupa docelowa to wąsko wyspecjalizowani specjaliści, ale jest ich dosyć dużo w naszym kraju. Docierać do nich chcemy głównie przez marketing szeptany, grupy facebookowe i sociale. Z czasem jeśli się rozkręci, może pojawi się temat jakiegoś przedstawiciela handlowego lub wystawiania się na targach.
Żeby było jasno biznes będzie miał skalę garażową czyli będziemy się cieszyć jak wpadnie 20-30 zamówień na miesiąc (przynajmniej na początku).
Naszą główną rozterką jest teraz wybór platformy sklepowej, bo wszędzie słyszymy bardzo sprzeczne informacje. A to, że na sklep musimy wydać 3-5-30-100k, by w ogóle sprzedawał, albo znowu, że to nic trudnego i można uruchomić samemu i nie ma co słuchać pseudoguru od 'e-komersu'.
No więc siedzimy sobie, patrzymy, a to na WIXa, a to na Wordpresy jakieś, Presty, Shopgoldy i inne. Odganiamy się od ludzików 'prif, prif' i zastanawiam się w ogóle co robić dalej. Budżet na ten moment zbieramy i wiadomo jak jest - każdy grosz się liczy i niekoniecznie chcemy go przepalać na rozwiązania, których i tak nie wykorzystamy.
Moje pytanie zatem brzmi: biorąc pod uwagę małą skalę i mocno ograniczoną grupę odbiorców, na jaki system się decydować?